Olijfolie van topkwaliteit voor gelijke kansen voor ieder kind

Met de verkoop van olijfolie ondersteunde Rotaryclub Amsterdam-Halfweg de Amsterdamse Stichting Eerlijke Start.

In Nederland leeft 1 op de 13 kinderen in armoede. Uit cijfers van het CBS blijkt dat 14,7 procent van de minderjarige kinderen die in armoede leven in Amsterdam woont. Hun ouders en verzorgers hebben de financiële middelen maar soms ook de kennis niet om hun kind te voorzien van een gezond ontbijt. Dit heeft effect op hun leerprestaties en zorgt voor gezondheidsproblemen op latere leeftijd. Deze kinderen staan hierdoor al 1-0 achter.

Het Goede Doel

Met de verkoop van olijfolie ondersteunde Rotaryclub Amsterdam-Halfweg de Stichting Eerlijke Start. Deze stichting heeft tot doel dat alle kinderen in focuswijken in Amsterdam de dag goed beginnen met een gezond ontbijt. Zij bieden een voedzaam ontbijt aan en geven voorlichtingsprogramma’s over het belang van gezonde voeding, aan kinderen en hun ouders. De stichting werkt hierbij samen met scholen in Amsterdam-West, Noord en Zuidoost.
Ruim 70% van de opbrengst van de olijfolie ging naar de Stichting Eerlijke Start.

Niet in de winkel te koop

De extra vergine olijfolie komt direct van de boer, is ecologisch geteeld, van de eerste persing, en wordt geproduceerd in de olijfgaarden gelegen in L’Ametlla de Mar, in de Spaanse provincie Tarragona (Catalonië). De olijven zijn in oktober geoogst en binnen 24 uur geperst, van dit seizoen, dus echt vers en niet in de winkel te koop!